Dermalogica

 

Waarom Dermalogica?

We gaan tegenwoordig steeds bewuster met voeding om. We kiezen gezonde en verantwoorde producten en lezen steeds vaker de ingrediënten lijst op verpakkingen om er zeker van te zijn dat er geen rotzooi in zit. In de huidverzorging is het evenzo belangrijk om te weten wat je gebruikt. Jouw huid is per slot van rekening je grootste orgaan! Dermalogica richt zich volledig op een gezonde huid. Dermalogica gebruikt nooit gangbare ingrediënten als minerale oliën, S.D. alcohol, lanoline, chemische kleur- en geurstoffen. Ondanks dat deze ingrediënten slecht zijn voor de huid worden ze op grote schaal toegepast door vele cosmeticafabrikanten. Dermalogica kiest voor ingrediënten waarvan bewezen is dat ze werken, en dat bewijs wordt iedere dag weer geleverd in mijn salon.

 

Over Dermalogica

Het moment dat jouw huid verandert. Voor altijd.

Wanneer producten van Dermalogica in aanraking komen met de huid, gebeurt er iets bijzonders. Een gezonde, mooie huid, krijgt dan een andere betekenis. Dermalogica is niet voor niets wereldwijd de eerste keus van professionele schoonheidsspecialisten. Waarom? Omdat Dermalogica zich al ruim 30 jaar met hart en ziel wijdt aan educatie, onderzoek en professioneel advies. Dermalogica streeft altijd naar een gezonde en mooie huid voor iedereen. 

 

Opleiding staat voorop

Het Dermalogica verhaal begint in 1986, maar de grote verandering in de industrie begon in Los Angeles, rond 1983. Jane Wurwand, een skin therapist (schoonheidsspecialiste), opgeleid in Engeland en totaal onbekend met de Amerikaanse wereld van “beauty therapists”, kwam tot de ontdekking dat vervolgopleidingen voor gezicht- en lichaamsbehandelingen niet bestonden in Amerika. Haar eigen opleiding was intensief en heel volledig geweest maar ze merkte dat Amerikaanse schoonheidsspecialisten veel minder goede scholing kregen en ook door consumenten niet werden gerespecteerd. Jane Wurwand wilde daar wat aan doen. Ze begon een opleidingsschool in Californië onder de naam The International Dermal Institute (IDI). Haar school was voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun kennis wilden vergroten en zo beter konden concurreren met andere skin therapists. Vandaag de dag wordt het IDI gezien als de top voor postgraduate opleidingen op het gebied van gezicht- en lichaamsbehandelingen. Het IDI heeft wereldwijd meer dan 40 vestigingen. 

 

Het ontstaan van Dermalogica

Jane Wurwand kwam er al snel achter dat er geen productlijn op de markt was die aansloot op haar opleiding en die volledig gericht was op een gezonde huid, en niet op “beauty” . Daarom ging ze haar eigen producten ontwikkelen en zo werd Dermalogica in 1986 geboren. Haar visie was duidelijk: ze wilde producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder irriterende stoffen en ingrediënten die de huid kunnen verstoppen en puistjes kunnen veroorzaken (zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum). Daarnaast moest Dermalogica alleen te koop zijn bij gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun vervolgopleiding aan het International Dermal Institute hadden gevolgd. Dermalogica zorgde voor een enorme opschudding in de beauty industrie door huidverbetering en een gezonde huid boven beauty en glamour te stellen. 

Naast het weglaten van gangbare irriterende ingrediënten introduceerde Dermalogica nog een nieuw element: de gespecialiseerde kennis van de professionele huidexpert. Dermalogica's producten worden in Amerika geproduceerd, ze worden niet op dieren getest en ze worden alleen verkocht via instituten waar door Dermalogica opgeleide professionele huidexperts werken. Dermalogica's belangrijkste pijlers zijn educatie en onderzoek. Het bedrijf is van een eenvoudige kleine ruimte in Marina del Rey (Californië) uitgegroeid tot een complex van 145.000 m2 in Los Angeles, en heeft nu in ruim 80 landen eigen vestigingen. Dermalogica’s visie is altijd dezelfde gebleven: een gezonde huid dankzij een professioneel opgeleide schoonheidsspecialist.

 

Ken jouw huid

Het kennen van je huid is de eerste vereiste voor een gezonde huid. De eerste stap daartoe moet een bezoek zijn aan een professionele huidexpert en het ondergaan van een Face Mapping®. Een Dermalogica huidexpert vinden is niet zo moeilijk, want met maar liefst 100.000 in ruim 80 landen, moet er wel een bij jou in de buurt zitten. Een Face Mapping® huidanalyse is een unieke methode om jouw huid, zone voor zone in kaart te brengen. Aan de hand van deze analyse kan precies in kaart worden gebracht welke verzorging het meest geschikt is voor jouw huid en hoe je huidverbetering kunt bewerkstelligen. 

 

Dermalogica is niet schattig! 

En ook niet mooi, luxueus of vertroetelend. Dermalogica is een no-nonsense merk dat zich volledig richt op een gezonde huid. Dermalogica's producen zijn vrij van microplastics en daarnaast gebruiken wij nooit gangbare ingrediënten als minerale oliën, lanoline, chemische kleur- en geurstoffen. Dat doet Dermalogica niet, omdat die stoffen slecht zijn voor de huid. Dermalogica kiest voor ingrediënten waarvan bewezen is dat ze werken. Dat bewijs wordt geleverd door de ruim 100.000 schoonheidsspecialisten over de hele wereld die er iedere dag effectief mee werken. Daarnaast zijn bijna al onze producten vegan (op 4 producten na) en worden onze producten niet getest op dieren. PETA en Leaping Bunny hebben ons erkend als dierproefvrije organistie. 

 

Duurzaamheid

Om onze ecologische voetafdruk zoveel mogelijk te beperken waar mogelijk, worden onze producten verpakt in FSC gecertificeerd milieuvriendelijk karton en papier. Ons streven is om voor het einde van 2020, 90% van onze verpakkingen recyclebaar of bio-afbreekbaar te maken. Een groot deel van onze verpakkingen is al duurzaam. Daarnaast worden FSC gecertificeerde verzenddozen gebruikt en worden deze gevuld met mais chips die bio-afbreekbaar zijn. 

© 2020 - 2024 Schoonheidssalon Skin Instore in Schipluiden | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel